Als ze op de hoogte zijn van de calorieën en wat er aan de drank wordt toegevoegd, zullen ze waarschijnlijk een andere drank kiezen.

Dieetdranken met de hoogste suikerniveaus zijn meestal dranken met een hoge concentratie in smaken en worden niet gemakkelijk verteerd of opgenomen. Deze soorten dranken bevatten ook veel calorieën, dus het drinken ervan zonder calorieën te tellen zal niet resulteren in het gewenste gewichtsverlies.

Dieet-frisdranken bevatten ook alcohol, wat een factor is bij het verhogen van het risico op gezondheidsproblemen, waaronder aan alcohol gerelateerde ziekten, hoge bloeddruk, hartaanvallen, beroertes en andere gezondheidsproblemen. Omdat alcohol vaak wordt geconsumeerd in combinatie met andere dranken, kan het calorieën toevoegen aan een lightdrank en ervoor zorgen dat het lichaam calorieën verbruikt bij het metaboliseren van de alcohol.

Er zijn enkele alternatieven voor het drinken van dit soort dranken, maar het is belangrijk om te weten welk type drank u kiest om ervoor te zorgen dat u gezonde, uitgebalanceerde dranken krijgt en geen maaltijdvervanger. Als de gezondheidsrisico's opwegen tegen de voordelen, zijn er andere manieren om af te vallen zonder toevlucht te nemen tot ongezonde vervangers. U kunt proberen gezonder te eten en te bewegen.

Gezonde alternatieven voor het drinken van light-dranken zijn onder meer fruit en groenten. Als u ervoor zorgt dat u veel volle granen, volkoren granen en noten in uw dieet opneemt, kunt u een uitgebalanceerd dieet samenstellen met weinig calorieën en vet. Volle granen kunnen je langer een vol gevoel geven en kunnen zelfs als tussendoortje worden gebruikt.

Voedingsmiddelen die rijk zijn aan antioxidanten zijn bessen, appels en peren. Andere voedingsmiddelen die antioxidanten bevatten, zijn appels en bosbessen.

Groene thee is ook een gezond alternatief. Het bevat antioxidanten die het lichaam helpen beschermen tegen vrije radicalen en waarvan wordt aangenomen dat ze veel ziekten helpen voorkomen.

Er zijn vezelrijke voedingsmiddelen met veel vezels. Het vezelgehalte in veel groenten en fruit is een reden waarom deze voedingsmiddelen gunstig zijn voor de gezondheid van het lichaam.

.